tisdag 21 juni 2016

Dansfamiljen återförenad


Första dagen på sommarterminens öppethusvecka är nu över och jag kan utan överdrift säga att jag är öm i kroppen av alla kramar jag fick och gav under hela kvällens gång. Att så mycket kärlek får plats under ett och samma tak är något som aldrig kommer att sluta förvåna mig!

Precis som förväntat kändes det som att jag åter igen var på väg hem till min stora fina familj när jag igår möttes av Malmö Dansakademis logga påväg in till dansskolan. Den familj som är bestående av familjemedlemmar som brinner för precis samma sak som jag - dans! Tillsammans växer vi som individer och som dansare, vi utvecklas ständigt, vi motiverar och pushar och sist men absolut inte minst så har vi det otroligt roligt med varandra. Det är det som är det bästa, att vi inte dansar ensamma utan att vi under timmarna vi spenderar här bygger band och hittar vänner för livet. Vad som är så kul med sommarterminen är att det då brukar vara väldigt många nya ansikten som hittar hit och jag är oerhört exalterad att välkomna alla till vårt allas danspalats med förhoppningen om att de kommer att känna sig minst lika hemma här som jag har gjort sedan dag ett!

1 kommentar: