söndag 3 juli 2016

GOODAS CREW

För lite mer än en vecka sedan var det midsommarafton och jag hoppas att ni alla, oavsett vad ni hittade på, hade en bra sådan. För min del inleddes dagen med dans och när det börjar så är det väldigt stor sannolikhet att det blir en bra dag, vilket det också blev. 

Klockan 12 på förmiddagen steg några av oss upp på den stora scenen i folkets park iklädda rosa och glittriga kjolar med tillhörande topp, det var nämligen bollywood som var först ut på schemat. Trots att uppträdandet inte var vårt bästa så fick vi applåder och beröm. Allt gick inte helt som planerat på grund av en och annan högtalare som inte placerats ut särskilt smart på scenen då de minskade utrymmet som krävdes för att vi skulle få plats att köra vår koreografi fullt ut, men vi gjorde vad vi kunde av situationen och viktigast av allt - vi hade otroligt kul!

Efter bollywood-numret och en workshop med Bella skedde det bästa - Malmö Dansakademis dancehall crew "Goodas crew", som har jag äran att få vara med i, gjorde sitt debut-framträdande. Det gick otroligt bra för att vara första gången och vi hade galet kul, både på och bakom scen. Jag ser nu verkligen fram emot att få utvecklas tillsammans med dessa goa människor som jag lärt känna på så kort tid och med fantastiska Alva & Stephanie som koreografer och lärare är jag övertygad om att detta kommer att bli riktigt bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar